Από τον Ευπαλίνο της Σάμου στο... Φιάσκο της Γραμμής 4, η τεχνολογία προχώρησε, αλλά η λογική πήγε 160 μέτρα πίσω!
Η Ελλάδα, η χώρα που κάποτε έφερε στον κόσμο τα πιο καινοτόμα τεχνικά επιτεύγματα, σήμερα καταφέρνει να σκάψει 160 μέτρα σήραγγας σε λάθος κατεύθυνση! Αν αυτό δεν ήταν τραγικό, θα ήταν σίγουρα κωμικό.
Αρχαία Ελλάδα, 6ος αιώνας π.Χ.: Ο αρχιτέκτονας Ευπαλίνος σκάβει το Ευπαλίνειο Όρυγμα στη Σάμο, ένα υδραγωγείο 2,5 χιλιομέτρων, ξεκινώντας από δύο αντίθετες πλευρές και συναντώντας το σημείο σύνδεσης χωρίς καμία απόκλιση.
Σύγχρονη Ελλάδα, 21ος αιώνας: Οι κατασκευαστικές κοινοπραξίες που υλοποιούν τη Γραμμή 4 του Μετρό, με όλα τα υπερσύγχρονα μηχανήματα και την τεχνολογία αιχμής, καταφέρνουν να σκάψουν λάθος για 6 μήνες και να προχωρήσουν 160 μέτρα σε λάθος σημείο!
Όταν οι σύγχρονοι τεχνοκράτες χάνουν από τους αρχαίους μηχανικούς
Αν ο Ευπαλίνος είχε την επίβλεψη της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., το έργο θα είχε τελειώσει χωρίς τέτοιες... αποκλίσεις. Όμως, αντί για γεωμετρική ακρίβεια, σήμερα έχουμε γραφειοκρατική ανικανότητα και αδιαφορία για την ασφάλεια εργαζομένων και πολιτών.
Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, παραδέχτηκε με... φυσικότητα το φιάσκο, αλλά υποβάθμισε τη σοβαρότητα των κινδύνων που δημιουργούνται από μια τέτοια παρέκκλιση. Γιατί να ανησυχούμε για καθιζήσεις σε δρόμους, νοσοκομεία και υποδομές; Άλλωστε, όπως δήλωσε, «αυτά τα μετράμε καθημερινά» – λες και το Μετρό είναι ένα παιχνίδι ακριβείας, όπου αν πέσουμε λίγο έξω, μπορούμε απλώς να... ξαναδοκιμάσουμε!
Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη
⚠️ Ένα έργο 1,5 δισ. ευρώ εκτελείται με «παρεκκλίσεις» από τη μελέτη, χωρίς κανείς να αντιλαμβάνεται το λάθος επί έξι μήνες.
⚠️ Ο εργολάβος συνεχίζει να εκτελεί το έργο, παρά τις προειδοποιήσεις.
⚠️ Οι συνέπειες στην ασφάλεια των εργαζομένων και των πολιτών παραμένουν άγνωστες.
Αλλά δεν χρειάζεται ανησυχία: η κοινοπραξία υποσχέθηκε ότι θα το διορθώσει!
Από το «θαύμα» των αρχαίων Ελλήνων στην ανικανότητα των νεοελλήνων
Αν υπήρχε βραβείο μηχανικής αποτυχίας, το Μετρό της Αθήνας θα το κέρδιζε με διαφορά. Κάποτε, οι Έλληνες ήταν πρωτοπόροι στην γεωμετρία, την ακρίβεια και την αρχιτεκτονική. Σήμερα, φαίνεται πως είμαστε πρωτοπόροι στο να αναθέτουμε έργα σε κοινοπραξίες που δεν μπορούν να ακολουθήσουν ούτε τις δικές τους μελέτες.
Από τον Ευπαλίνο της Σάμου στον Ταχιάο της Αθήνας… η τεχνολογία προχώρησε, αλλά η λογική πήγε 160 μέτρα πίσω!
Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments