Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ για Τέμπη: Πιθανή η παρουσία άγνωστου καυσίμου στη φωτιά-5 έως 7 θύματα έχασαν τη ζωή τους λόγω της πυρκαγιάς
Σύμφωνα με το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, η πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε ήταν εξαιρετικά έντονη. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το φορτίο του τρένου, τα καύσιμα και τα υγρά των μηχανών του δεν ήταν ικανά να προκαλέσουν τέτοιας έντασης φωτιά. Ως εκ τούτου, υποδεικνύεται η πιθανή παρουσία ενός αγνώστου καυσίμου που συνέβαλε στην ένταση της πυρκαγιάς.
Επιπλέον, το πόρισμα αναφέρει ότι τα θύματα που έχασαν τη ζωή τους λόγω της φωτιάς εκτιμώνται σε περίπου 5 έως 7 άτομα. Τα περισσότερα θύματα απεβίωσαν από μηχανικά αίτια, ενώ η φωτιά συνέβαλε στην απώλεια των υπόλοιπων θυμάτων.
Η επιτροπή διερεύνησης τόνισε επίσης τα διαχρονικά προβλήματα στον σιδηρόδρομο και την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της σύμβασης 717, η οποία, αν είχε ολοκληρωθεί, θα μπορούσε ενδεχομένως να είχε αποτρέψει το δυστύχημα.
Η παρουσίαση του πορίσματος πραγματοποιήθηκε με τήρηση ενός λεπτού σιγής εις μνήμην των θυμάτων, όπως ζήτησε ο Χρήστος Παπαδημητρίου, πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του Οργανισμού.
Το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για την τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία σχετικά με τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος.
Κύρια Συμπεράσματα του Πορίσματος:
Πιθανή Παρουσία Αγνώστου Καυσίμου:
- Σύμφωνα με την έρευνα, η ένταση και η διάρκεια της φωτιάς που ξέσπασε μετά τη σύγκρουση δεν μπορούν να εξηγηθούν αποκλειστικά από τα υπάρχοντα υλικά του συρμού.
- Τα καύσιμα των μηχανών, τα υγρά (λάδια, ψυκτικά κτλ.) και το φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία δεν αρκούν για να δημιουργηθεί μια τόσο εκτεταμένη πυρόσφαιρα.
- Οι ερευνητές υποδεικνύουν την πιθανή ύπαρξη κάποιου επιπρόσθετου εύφλεκτου υλικού ή καυσίμου, το οποίο δεν είχε καταγραφεί επισήμως ως φορτίο.
Θύματα από τη Φωτιά:
- Από τα 57 συνολικά θύματα, εκτιμάται ότι 5 έως 7 άτομα υπέκυψαν αποκλειστικά λόγω της φωτιάς και όχι λόγω των μηχανικών τραυμάτων από τη σύγκρουση.
- Τα υπόλοιπα θύματα έχασαν τη ζωή τους από την ίδια τη σύγκρουση, δηλαδή λόγω ισχυρών προσκρούσεων και συνθλίψεων στα πρώτα βαγόνια.
Προβλήματα στον Σιδηρόδρομο:
- Το πόρισμα τονίζει ότι τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι διαχρονικά και ότι η καθυστέρηση στην υλοποίηση της Σύμβασης 717 (για την τηλεδιοίκηση και τα συστήματα ασφαλείας) ενδέχεται να συνέβαλε στο δυστύχημα.
- Εάν τα προβλεπόμενα μέτρα είχαν εφαρμοστεί εγκαίρως, το ατύχημα ίσως να είχε αποφευχθεί.
Παρουσίαση του Πορίσματος:
- Η ανακοίνωση του πορίσματος έγινε με ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων, ύστερα από αίτημα του Χρήστου Παπαδημητρίου, προέδρου του σιδηροδρομικού τομέα του Οργανισμού.
Το πόρισμα αυτό δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με το ενδεχόμενο παράνομου ή μη καταγεγραμμένου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία, καθώς και με τις ευθύνες για τις ελλείψεις στην ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments