«Τι κρύβει η πρότυπη δίκη για το ΤΕΜΑ; Ιστορική στιγμή – ανατροπές για εκατοντάδες Αξιωματικούς»

 


Μία σημαντική εξέλιξη προέκυψε για τους Αξιωματικούς, αποφοίτους του Τμήματος Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων (ΤΕΜΑ) της Ελληνικής Αστυνομίας.

Το Συμβούλιο της Επικράτειας στις 02-12-2025 ζήτησε και έλαβε την αγωγή των 49 αιτούντων Αξιωματικών από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, για τη διεξαγωγή της πρότυπης δίκης. Σήμερα, στις 04-12-2025, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο της Χώρας προσδιόρισε τη δικάσιμο για τις 05-02-2026, ενώ η υπόθεση θα εκδικαστεί από το Γ' Τμήμα της επταμελούς επιτροπής του Δικαστηρίου. Εισηγητής της υπόθεσης ορίστηκε ο Πάρεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, κος Αργυρός Ευάγγελος.

Τη νομική εκπροσώπηση 550 Αξιωματικών, αποφοίτων του ΤΕΜΑ —αριθμός που αυξάνεται καθημερινά— ανέλαβε ο καθηγητής Διοικητικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κος Πάνος Λαζαράτος.

Πρόκειται για μια τεκμηριωμένη νομική κίνηση που έχει συνταχθεί με μεγάλη προσοχή και αναδεικνύεται από τα θιγόμενα υπηρεσιακά στελέχη, με σεβασμό προς τις λοιπές υπηρεσιακές κατηγορίες, με μοναδικό σκοπό να αποκατασταθεί η παράλειψη του νομοθέτη να τους αναγνωρίσει ειδική προβλεπόμενη μισθολογική κατηγορία, με δεδομένη την διοικητική τους εμπειρία, τις αξιοκρατικές εξετάσεις με τις οποίες προήχθησαν, και την ανώτερη εκπαίδευση που τους αναγνωρίζει ρητά ο νομοθέτης.

Μερικές από τις κρίσιμες νομολογίες που επικαλούνται οι Αξιωματικοί στην αγωγή τους έχουν ως εξής:

1118-1121/2024 ΣτΕ, σκέψεις 12: Επειδή, από τον συνδυασμό των παραπάνω συνταγματικών διατάξεων και των διατάξεων που παρατέθηκαν στις σκέψεις 2, 3 και 4 συνάγεται ότι ο νομοθέτης οφείλει να εξασφαλίζει την πρόσβαση στο Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης της Ελληνικής Αστυνομίας εκείνων των προσώπων που έχουν τα αναγκαία εφόδια για την ενεργό παρακολούθηση της διδασκαλίας μέσω συστήματος εισαγωγής, το οποίο στηρίζεται σε γενικά, αντικειμενικά και πρόσφορα κριτήρια και είναι σύμφωνο με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας, της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και της σταδιοδρομίας κάθε υποψήφιου ανάλογα με την προσωπική του αξία και ικανότητα.

1802/2020 ΣτΕ, σκέψη 7: Επειδή, όπως έχει κριθεί (ΣτΕ 1932, 1934 - 1936/2018 επτ.), η Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, η φοίτηση στην οποία διαρκεί οκτώ εξάμηνα, είναι μεν ισότιμη με τα Ιδρύματα και τις Σχολές του Πανεπιστημιακού Τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, παρέχει ισότιμη εκπαίδευση και χορηγεί ισότιμα πτυχία προς εκείνα που χορηγούνται από τα αντίστοιχου επιπέδου εκπαιδευτικά ιδρύματα (άρθρο 38 παρ. 5 ν. 4249/2014), η δε εισαγωγή σπουδαστών σε αυτήν γίνεται με το σύστημα των γενικών εξετάσεων, προς διασφάλιση των συνταγματικών αρχών της αξιοκρατίας και της ισότητας, ο κύριος, όμως, χαρακτήρας της δεν είναι προεχόντως ακαδημαϊκός, δεδομένου ότι έχει ως κύρια αποστολή την άρτια επαγγελματική κατάρτιση, τη γενική μόρφωση και την κατάλληλη σωματική και ψυχική προετοιμασία των εκπαιδευόμενων, ώστε να καταστούν ικανοί αξιωματικοί της Ελληνικής Αστυνομίας (άρθρο 1 π.δ. 319/1995), και όχι την παροχή γενικής ανώτατης εκπαίδευσης με βάση τις αρχές της ακαδημαϊκής ελευθερίας και της πλήρους αυτοδιοίκησης, όπως τα λοιπά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Εξάλλου, οι σπουδαστές που εισέρχονται στην εν λόγω Σχολή αποτελούν τμήμα του αστυνομικού προσωπικού, υποκείμενοι σε ιδιαίτερη ιεραρχία, αντίστοιχη της στρατιωτικής, και ειδικούς κανόνες πειθαρχίας (άρθρο 13 παρ. 1 ν. 4249/2014), ο δε Οργανισμός της Σχολής, το πρόγραμμα, το εκπαιδευτικό προσωπικό, τα διδασκόμενα μαθήματα, η διεξαγωγή των εξετάσεων και τα λοιπά εκπαιδευτικά ζητήματα ρυθμίζονται με προεδρικό διάταγμα, ύστερα από πρόταση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης (άρθρα 2 παρ. 4 και 3 παρ. 4 ν. 2226/1994). Περαιτέρω, η Σχολή Αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. χαρακτηρίζεται ρητά στον νόμο ως παραγωγική Σχολή (άρθρο 14 παρ. 1 ν. 3686/2008), με αποτέλεσμα η εισαγωγή σε αυτήν να οδηγεί σε πρόσβαση σε δημόσια θέση, δηλαδή σε διορισμό στο Δημόσιο, ως προς τον οποίο είναι κατ’ αρχήν συνταγματικώς επιτρεπτή η θέσπιση ευεργετικών διατάξεων υπέρ των πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών. Ενόψει των ανωτέρω, από τα οποία προκύπτει ότι η Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας τελεί προδήλως υπό διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με τα λοιπά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα από την άποψη του σκοπού και του περιεχομένου της παρεχόμενης εκπαίδευσης, της οργάνωσης των σπουδών και των υποχρεώσεων των σπουδαστών που εισάγονται σε αυτήν (πρβλ. ΣτΕ 387/2016 Ολ., 1223/2010), ιδιαίτερα δε ενόψει της διατάξεως της παρ. 5 του άρθρου 21 του Συντάγματος για την υποχρέωση του νομοθέτη να λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, δικαιολογείται για λόγους δημοσίου συμφέροντος ο νομοθέτης, κατά την εισαγωγή σπουδαστών στην Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία αποτελεί ουσιαστικά σχολή ανώτερων υπηρεσιακών στελεχών, να εισάγει ευνοϊκές ρυθμίσεις υπέρ των μελών πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών, ακόμη και με την πρόβλεψη ποσοστού θέσεων οι οποίες καταλαμβάνονται μόνον από υποψηφίους αυτών των κατηγοριών, χωρίς τούτο να αντίκειται στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, υπό την προϋπόθεση ότι το εν λόγω ποσοστό αφορά περιορισμένο αριθμό θέσεων, ώστε να μην φαλκιδεύονται τα δικαιώματα πρόσβασης των υποψηφίων της γενικής κατηγορίας.

192/2020 ΣτΕ, σκέψη 8: Επειδή, όπως έχει κριθεί (ΣτΕ 1933, 1937/2018 επτ.), η Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, η φοίτηση στην οποία διαρκεί πέντε εξάμηνα, ανήκει μεν στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, παρέχει ισότιμη εκπαίδευση και χορηγεί ισότιμα πτυχία προς εκείνα που χορηγούνται από τα αντίστοιχου επιπέδου εκπαιδευτικά ιδρύματα (άρθρο 38 παρ. 4 ν. 4249/2014), η δε εισαγωγή σπουδαστών σε αυτήν γίνεται με το σύστημα των γενικών εξετάσεων, προς διασφάλιση των συνταγματικών αρχών της αξιοκρατίας και της ισότητας, ο κύριος, όμως, χαρακτήρας της δεν είναι προεχόντως ακαδημαϊκός, δεδομένου ότι έχει ως κύρια αποστολή την άρτια επαγγελματική κατάρτιση και την κατάλληλη προετοιμασία των εκπαιδευόμενων, ώστε να καταστούν ικανοί αστυνομικοί και ανακριτικοί υπάλληλοι (άρθρο 1 π.δ. 352/1995, όπως ισχύει), και όχι την παροχή γενικής ανώτερης εκπαίδευσης με βάση τις αρχές της ακαδημαϊκής ελευθερίας, όπως τα λοιπά ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Εξάλλου, οι σπουδαστές που εισέρχονται στην εν λόγω Σχολή αποτελούν τμήμα του αστυνομικού προσωπικού, υποκείμενοι σε ιδιαίτερη ιεραρχία, αντίστοιχη της στρατιωτικής, και ειδικούς κανόνες πειθαρχίας (άρθρο 13 παρ. 1 ν. 4249/2014), ο δε Οργανισμός της Σχολής, το πρόγραμμα, το εκπαιδευτικό προσωπικό, τα διδασκόμενα μαθήματα, η διεξαγωγή των εξετάσεων και τα λοιπά εκπαιδευτικά ζητήματα ρυθμίζονται με προεδρικό διάταγμα, ύστερα από πρόταση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης (άρθρα 2 παρ. 4 ν. 2226/1994). Περαιτέρω, η Σχολή Αστυφυλάκων της ΕΛ.ΑΣ. χαρακτηρίζεται ρητά στον νόμο ως παραγωγική Σχολή (άρθρο 14 παρ. 1 ν. 3686/2008), με αποτέλεσμα η εισαγωγή σε αυτήν να οδηγεί σε πρόσβαση σε δημόσια θέση, δηλαδή σε διορισμό στο Δημόσιο, ως προς τον οποίο είναι κατ’ αρχήν συνταγματικώς επιτρεπτή η θέσπιση ευεργετικών διατάξεων υπέρ των μελών πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών. Ενόψει των ανωτέρω, από τα οποία προκύπτει ότι η Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας τελεί προδήλως υπό διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με τα λοιπά ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από την άποψη του σκοπού και του περιεχομένου της παρεχόμενης εκπαίδευσης, της οργάνωσης των σπουδών και των υποχρεώσεων των σπουδαστών που εισάγονται σε αυτήν, ιδιαίτερα δε ενόψει της διάταξης της παρ. 5 του άρθρου 21 του Συντάγματος για την υποχρέωση του νομοθέτη να λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος της χώρας, δικαιολογείται για λόγους δημοσίου συμφέροντος ο νομοθέτης, κατά την εισαγωγή σπουδαστών στην Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία αποτελεί ουσιαστικά σχολή υπηρεσιακών στελεχών, να εισάγει ευνοϊκές ρυθμίσεις υπέρ των μελών πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών, ακόμη και με την πρόβλεψη ποσοστού θέσεων οι οποίες καταλαμβάνονται μόνον από υποψηφίους αυτών των κατηγοριών, χωρίς τούτο να αντίκειται στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, υπό την προϋπόθεση ότι το εν λόγω ποσοστό αφορά περιορισμένο αριθμό θέσεων, ώστε να μην φαλκιδεύονται τα δικαιώματα πρόσβασης των υποψηφίων της γενικής κατηγορίας.

383/2024 ΣτΕ, σκέψη 15: Επειδή, η διαφορετική προαγωγική εξέλιξη των αξιωματικών, αποφοίτων του Τ.Ε.Μ.Α., από τους αξιωματικούς που προήχθησαν από τον βαθμό του Ανθυπαστυνόμου στον βαθμό του Υπαστυνόμου Β΄ λόγω συμπλήρωσης ορισμένου χρόνου υπηρεσίας, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 7 του ν. 3686/2008, βασίζεται στο γενικό, αντικειμενικό και αξιοκρατικό κριτήριο της εισαγωγής κατόπιν εξετάσεων και ευδόκιμης αποφοίτησης των πρώτων από το Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων και την απορρέουσα απ’ αυτήν επαγγελματική ικανότητα και εμπειρία των αξιωματικών αυτών της ΕΛ.ΑΣ. Το κριτήριο αυτό δικαιολογεί τη βαθμολογική εξέλιξη των αξιωματικών, αποφοίτων του Τ.Ε.Μ.Α., σε ανώτερο βαθμό στην ιεραρχία της ΕΛ.ΑΣ. σε σχέση με τους αξιωματικούς που δεν έχουν αποφοιτήσει από το Τμήμα αυτό, δεδομένου ότι με την ευδόκιμη αποφοίτηση από το παραπάνω Τμήμα της Σχολής Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης – Επιμόρφωσης της ΕΛ.ΑΣ. πιστοποιείται η κατοχή γνώσεων και επαγγελματικής κατάρτισης άμεσα συνυφασμένων με τα αστυνομικά καθήκοντα που θα κληθούν να ασκήσουν οι απόφοιτοι του Τμήματος αυτού ως κατώτεροι και ανώτεροι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. Αντιθέτως, η απορρέουσα από το στοιχείο αυτό επαγγελματική ικανότητα και εμπειρία, στην οποία ο νομοθέτης ευλόγως αποδίδει μείζονα βαρύτητα, στο πλαίσιο της ευρείας ευχέρειας που διαθέτει για τη καλύτερη οργάνωση και λειτουργία της ΕΛ.ΑΣ., ιδιαιτέρου ενόπλου σώματος ασφαλείας, προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει αποκτηθεί με μόνη την κατοχή οποιουδήποτε τίτλου σπουδών από Τμήμα Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. Εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι οι ως άνω δύο κατηγορίες αξιωματικών, για καθεμία εκ των οποίων προβλέπονται ιδιαίτερη επετηρίδα και διαφορετικός αριθμός οργανικών θέσεων, τελούν υπό προδήλως διαφορετικές συνθήκες εξέλιξης και σταδιοδρομίας που δικαιολογούν τη διαφορετική βαθμολογική μεταχείρισή τους από τον νομοθέτη, η δε βαθμολογική εξέλιξη των αξιωματικών, αποφοίτων του Τ.Ε.Μ.Α., σε ανώτερο βαθμό ιεραρχίας από τους αξιωματικούς που δεν έχουν αποφοιτήσει από αυτό γίνεται, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, βάσει κριτηρίου που συνάπτεται άμεσα με την προσωπική αξία και ικανότητα των αξιωματικών αυτών.

2620/2021 ΣτΕ, σκέψη 17: Επειδή, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, ο νομοθέτης, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά της εν γένει υπηρεσιακής καταστάσεως των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας που σχετίζονται με την προέλευσή τους, προέβη σε συνολική ρύθμιση του μισθολογικού καθεστώτος τους, με την διάκρισή τους σε τέσσερις σχετικές κατηγορίες βάσει του κριτηρίου αυτού. Ειδικότερα, ο νομοθέτης αντιμετωπίζει τα στελέχη που προέρχεται από τους συνοριακούς φύλακες ως ιδιαίτερη κατηγορία, με βάση τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά της εν γένει υπηρεσιακής καταστάσεώς τους που σχετίζονται με την προέλευσή τους, δεδομένου ότι τα προσόντα επιλογής τους, η εκπαίδευσή τους (βασική εκπαίδευση 4 μηνών και συμπληρωματική εκπαίδευση 2 μηνών) και η υπηρεσιακή κατάσταση και η εξέλιξή τους μετά την ένταξή τους στο αστυνομικό προσωπικό με τον βαθμό του αστυφύλακα (αφού έχουν προηγουμένως διανύσει στις υπηρεσίες συνοριακής φύλαξης ορισμένο χρόνο, τουλάχιστον οκτώ έτη) διαφέρουν έναντι των λοιπών αντιστοίχων στελεχών, όπως είναι οι αστυφύλακες που είναι ανακριτικοί υπάλληλοι (απόφοιτοι της Σχολής Αστυφυλάκων μετά τον ν. 2226/1994, με πέντε εξάμηνα φοιτήσεως) και οι αστυφύλακες που δεν είναι ανακριτικοί υπάλληλοι (απόφοιτοι της Σχολής Αστυφυλάκων πριν από τον ν. 2226/1994, με ένα έτος φοιτήσεως).

2097/2019 ΣτΕ, σκέψη 15: Επειδή, όπως έχει κριθεί, η εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και, ειδικότερα της έκθεσης ιδεών, αφορά στον έλεγχο των γλωσσικών δεξιοτήτων των υποψηφίων και της δυνατότητάς τους για την κριτική σκέψη, ανάλυση και τεκμηρίωση, προσόντων δηλαδή που συναρτώνται άμεσα προς την ικανότητα των υποψηφίων για παρακολούθηση των σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εν γένει. Το μάθημα αυτό δεν εμφανίζει μεν, ως μάθημα Γενικής Παιδείας που δεν χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό εξειδίκευσης, ειδικότερη συνάφεια προς συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο, συνιστά όμως, κατά τα ανωτέρω, ένα σύνολο γνώσεων και ικανοτήτων απαραίτητων σε κάθε υποψήφιο για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (πρβλ. ΣτΕ 686/2018 Ολ, ΣτΕ 1969/1994). Εξάλλου, στην προκειμένη περίπτωση, κατά την εξέταση του μαθήματος αυτού αξιολογούνται η ευρύτητα των γνώσεων, η ορθή και ακριβής διατύπωση των ιδεών, η ορθογραφία και η σύνταξη (άρθρο 7 παρ. 6 του π.δ. 82/2006). Η εξέτασή του, επομένως, αποτελεί πρόσφορο κριτήριο για την επιλογή των καταλληλότερων υποψηφίων στο Τ.Ε.Μ.Α., το οποίο εντάσσεται στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (άρθρο 38 παρ. 4 του ν. 4249/2014), ενόψει των ανακριτικών καθηκόντων που καλούνται να εκτελέσουν οι απόφοιτοι του Τ.Ε.Μ.Α., ως αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., τα οποία απαιτούν καλή γνώση της νεοελληνικής γλώσσας, καθώς και της προοπτικής εξέλιξης των αποφοίτων του Τ.Ε.Μ.Α. στους ανώτατους βαθμούς της ιεραρχίας της ΕΛ.ΑΣ. Με τα δεδομένα αυτά, η επίμαχη ρύθμιση της παρ. 7 του άρθρου 18 του π.δ. 82/2006, σύμφωνα με την οποία για την εισαγωγή στο Τ.Ε.Μ.Α., ο επιτυχών υποψήφιος θα πρέπει να λάβει τη βάση, ήτοι τριάντα (30) στο μάθημα της Έκθεσης Ιδεών, δεν υπερβαίνει τα όρια ευχέρειας που έχει ο νομοθέτης προς καθορισμό του τρόπου βαθμολόγησης των υποψηφίων σπουδαστών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικότερα του Τ.Ε.Μ.Α., ούτε αποτελεί ρύθμιση απρόσφορη για την επιλογή των καταλληλότερων υποψηφίων προς εισαγωγή στην ανωτέρω σχολή. Αντίθετα, η ρύθμιση αυτή επιβάλλεται εν όψει της σπουδαιότητας, κατά τα ανωτέρω, του ανωτέρω μαθήματος και της συνάφειας αυτού προς όλα τα γνωστικά αντικείμενα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

 

854/2019 ΣτΕ, σκέψη 11: Επειδή, από τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1 παρ. 3 του π.δ/τος 319/1995 και 38 του ν. 4249/2014 συνάγεται ότι η μεν Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας είναι ισότιμη με τα ιδρύματα και τις Σχολές πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, παρέχει ισότιμη εκπαίδευση και χορηγεί ισότιμα πτυχία προς εκείνα που χορηγούνται από τα Iδρύματα και τις Σχολές αυτές, ενώ το Τμήμα Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Ανθυπαστυνόμων (Τ.Ε.Μ.Α.) ανήκει στην ανώτερη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Περαιτέρω, όπως έχει κριθεί (βλ. ΣτΕ 3214/2013, 3694/2014), σε σχέση με τη θέση σε ισχύ των διατάξεων του ν. 4249/2014, το Τ.Ε.Μ.Α. δεν αποτελεί «παραγωγική σχολή», κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 1 παρ. 1 περ. β΄ και 5Α περ. γ΄ του ν. 702/1977, διότι σε αυτήν εισέρχονται ήδη υπηρετούντες αστυνομικοί υπάλληλοι με σκοπό τη μετεκπαίδευσή τους.

ΣτΕ Ολ. 1941-2/2025: Ειδικότερα, με τις αποφάσεις αυτές κρίθηκε ότι ο νομοθέτης υποχρεούται, σύμφωνα με τις επιταγές της παρ. 7 του άρθρου 16 του Συντάγματος που προβλέπει τη δυνατότητα παροχής επαγγελματικής και άλλης ειδικής εκπαίδευσης από σχολές ανώτερης βαθμίδας τριετούς φοίτησης, να διακρίνει τους αποφοίτους των Ανώτερων Σχολών Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης από τους αποφοίτους σχολών δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεδομένου ότι με τον ν. 1158/1981, με τον οποίο προκρίθηκε η παροχή της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης από Ανώτερες Σχολές Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης και θεσπίσθηκε ένα νέο πλήρες σύστημα οργάνωσης και λειτουργίας της υπό τον έντονο έλεγχο και εποπτεία του Κράτους, οι καλλιτεχνικές σχολές χαρακτηρίσθηκαν ρητώς ως “ανώτερες” και εντάχθηκαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τούτο διότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση ως εκπαίδευση της βαθμίδας της παρ. 7 του άρθρου 16 του Συντάγματος, διακρίνεται από τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, που παρέχεται από εκπαιδευτικά ιδρύματα τα οποία ο νομοθέτης δεν έχει εντάξει στην ανώτερη βαθμίδα.

Με έναν τεράστιο νομικό ελιγμό, οι απόφοιτοι του ΤΕΜΑ αναδεικνύουν την αντισυνταγματικότητα της ένταξής τους στη Β΄ μισθολογική κατηγορία και διεκδικούν ένα καλύτερο υπηρεσιακό και μισθολογικό μέλλον.

Μετά τιμής
Οι απόφοιτοι του ΤΕΜΑ

Related

TOP NEWS 3408725130610732240

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Προτεινομενη αναρτηση

Διπλή μοναδική προσφορά κινητής τηλεφωνίας από τον Προμηθευτικό & Καταναλωτικό Συνεταιρισμό Αστυνομικών

  Απεριόριστη επικοινωνία – Απίστευτη τιμή – Μόνο 100€ το έτος! Ο Προμηθευτικός & Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Αστυνομικών παρουσιάζει ...

Δημοφιλεις αναρτησεις εβδομαδας

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και ενημερωθείτε άμεσα!

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και ενημερωθείτε άμεσα!
📢 Μάθετε Πρώτοι Όλα τα Καυτά Νέα! 🔥📰 Ειδήσειςπου δεν γράφονται αλλού με λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά!

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το katechacker.gr είναι η «φωνή» του Έλληνα αστυνομικού. Στείλε μας τις καταγγελίες σου, τα άρθρα σου, στο katechaker@gmail.com

ΚΟΝΤΣΕΡΤΟ ΓΚΡΟΣΟ

ΚΟΝΤΣΕΡΤΟ ΓΚΡΟΣΟ
Το πέρασμα του Μισισιπή φίλευε αισθαντικά και απλόχερα μια απολαυστική διέλευση σε κάθε ταξιδευτή. Ακόμα και όταν τα τεράστια αμφίβια και τα επικίνδυνα ερπετά τις μέρες του ζευγαρώματος καιροφυλακτούσαν ακούνητα για να θυμίζουν υφάλους. Το τελευταίο ταξίδι μαζί της...

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Στις δυο λίμνες (άλλοθι)

Στις δυο λίμνες (άλλοθι)
Η μικρή σκακίστρια βίωνε το δικό της δράμα στη λίμνη των διχασμένων παγετώνων. Μόνο ένας ανυπότακτος αίγαγρος θα τη συντρόφευε στις θύμησες. Οι μοιραίοι θάνατοι, ο αναπόφευκτος εγκλεισμός, οι προγραφές, η επαπειλούμενη ποινή για μια δολοφονία και η ανέλπιστη δωρεά ζωτικού οργάνου, πού θα οδηγούσε τελικά το ριζικό όλων; Θύτη ή θύμα θα έδειχνε το ορφανό βιολογικό υλικό; Το μοναδικό εύρημα στον βαμβακοφόρο στειλεό θα ταυτοποιούταν;

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
Μια κρυμμένη επιστολή στο παλιό σερβάν, κληροδότημα μιας άτυπης αδερφομοιρασιάς έμελλε να δρομολογήσει απρόσμενες εξελίξεις. Η σχέση του Νικηφόρου με τη Λυδία, αποκτούσε υπόσταση, στη δεκαετία του εβδομήντα, στην παροπλισμένη ωχρά ντρεζίνα. Τίποτα δεν προμήνυε, μέχρι τότε, την ανεξήγητη γονιδιακή αλληλουχία.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Δημοφιλεις αναρτησεις μηνα

item