Τέμπη – Νέες αιχμές για “πυρόσφαιρα”: Ερωτήματα από τον τεχνικό εμπειρογνώμονα Αχιλλέα Μιχόπουλο
Έντονα ερωτήματα για τις συνθήκες της τραγωδίας στα Τέμπη επαναφέρει ο χημικός μηχανικός και τεχνικός εμπειρογνώμονας οικογενειών θυμάτων, Αχιλλέας Μιχόπουλος, σε πρόσφατη τηλεοπτική του τοποθέτηση. Με αφορμή σειρά σιδηροδρομικών δυστυχημάτων στην Ευρώπη το 2025, ο κ. Μιχόπουλος θέτει εκ νέου στο επίκεντρο το ζήτημα της πυρόσφαιρας που καταγράφηκε στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Στην παρέμβασή του, μετά την αναφορά σε συγκρούσεις τρένων σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Σλοβακία και Τσεχία –όλες χωρίς εκτεταμένη φωτιά– ο δημοσιογράφος επισημαίνει ότι σε κανένα από τα πρόσφατα ατυχήματα δεν σημειώθηκε «πύρινη κόλαση» όπως στην Ελλάδα.
Ο κ. Μιχόπουλος, κληθείς να σχολιάσει αυτή τη διαφοροποίηση, τόνισε:
«Είμαστε η μόνη χώρα με τέτοιας μορφής πυρόσφαιρα χωρίς μεταφορά παράνομου υλικού»
Ο τεχνικός εμπειρογνώμονας ανέφερε ότι διεθνώς έχουν καταγραφεί 112 περιστατικά σιδηροδρομικών ή οδικών συγκρούσεων όπου εμφανίστηκε πυρόσφαιρα ή έντονη φωτιά, και σε όλες –όπως λέει– υπήρχαν μεταφερόμενοι υδρογονάνθρακες ή εύφλεκτα φορτία.
«Στα Τέμπη, τυπικά, δεν υπήρχε κάτι παράνομο πάνω στα τρένα. Κι όμως είδαμε πυρόσφαιρα και φωτιά που έκαιγε για περίπου μία ώρα», υποστήριξε, σημειώνοντας ότι αυτό δεν απαντάται σε αντίστοιχα περιστατικά χωρίς επικίνδυνο φορτίο.
Ερωτήματα για το κατηγορητήριο
Ο κ. Μιχόπουλος επεσήμανε ότι, όπως αναφέρει ο ίδιος, το θέμα της φωτιάς «δεν έχει συμπεριληφθεί στο κατηγορητήριο» και «δεν αποτελεί αντικείμενο εξέτασης στη δίκη».
«Τα στοιχεία είναι επίμονα και τα βίντεο παραμένουν. Θέλουμε δεν θέλουμε, η αλήθεια θα αποκαλυφθεί», υπογράμμισε.
Το ευρωπαϊκό πλαίσιο και η σύγκριση με άλλα δυστυχήματα
Το ρεπορτάζ που προηγήθηκε ανέφερε συγκρούσεις τρένων το 2025 σε:
-
Βουλγαρία, με δύο νεκρούς και έξι τραυματίες, που οδήγησαν μάλιστα στην αποπομπή του υφυπουργού Μεταφορών.
-
Ρουμανία, όπου σκοτώθηκε μηχανοδηγός σε σύγκρουση εμπορευματικών συρμών.
-
Γερμανία, Σλοβακία και Τσεχία, με συνολικά τέσσερις νεκρούς και πάνω από 80 τραυματίες.
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις υπήρξαν σοβαρές συγκρούσεις, όχι όμως εκτεταμένες πυρκαγιές.
Το δυστύχημα των Τεμπών παραμένει το πιο πολύνεκρο
Με 57 νεκρούς, οι περισσότεροι νέοι, τα Τέμπη παραμένουν το πιο βαρύ σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, ενώ οι οικογένειες των θυμάτων συνεχίζουν να ζητούν πλήρη διαλεύκανση των συνθηκών που οδήγησαν στην τραγωδία.

Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments