Κίνδυνος για «Νέα Τέμπη»: Τρένο κινήθηκε σε λάθος γραμμή – Αντιδράσεις και πολιτική θύελλα
Ένα νέο περιστατικό που ξυπνά μνήμες από την τραγωδία των Τεμπών σημειώθηκε αυτή την εβδομάδα στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα, όταν συρμός της Hellenic Train κινήθηκε για αρκετά λεπτά σε λάθος γραμμή, προκαλώντας πανικό στους επιβάτες και αναβιώνοντας τον φόβο για ένα νέο δυστύχημα.
Το περιστατικό
Σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων και δημοσίευμα της εφημερίδας Δημοκρατία, το τρένο βρέθηκε για περίπου πέντε λεπτά να εκτελεί πορεία στην αντίθετη γραμμή εισόδου πριν ο μηχανοδηγός αντιληφθεί το λάθος και σταματήσει το συρμό. Η εταιρεία Hellenic Train επιβεβαίωσε ότι ο μηχανοδηγός «διαπίστωσε απόκλιση στην πορεία» και έλαβε πρωτοβουλία για αναστροφή, χωρίς να σημειωθεί τραυματισμός.
Ωστόσο, το γεγονός πως ένα τέτοιο συμβάν μπόρεσε να συμβεί εν έτει 2025, σε δίκτυο που υποτίθεται διαθέτει λειτουργική τηλεδιοίκηση και συστήματα ασφάλειας, προκαλεί έντονη ανησυχία.
Αντιπαράθεση και κυβερνητική γραμμή
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης έσπευσε να διαψεύσει ότι υπήρξε λάθος γραμμή, δηλώνοντας πως «το τρένο ουδέποτε εισήλθε σε λανθασμένο δρομολόγιο» και παρουσιάζοντας σχετικό βίντεο.
Η τοποθέτηση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις, καθώς εργαζόμενοι του ΟΣΕ και επιβάτες επιμένουν ότι το περιστατικό ήταν πραγματικό και καταγεγραμμένο.
Η εφημερίδα Δημοκρατία έκανε λόγο για «ανεπανάληπτη ανικανότητα της κυβέρνησης των αρίστων», τονίζοντας ότι τα συστήματα παραμένουν ευάλωτα και ανολοκλήρωτα, παρά τις διαβεβαιώσεις μετά την τραγωδία των Τεμπών το 2023.
Κριτική στον Κυρανάκη και την κυβέρνηση
Η στάση του κ. Κυρανάκη θεωρείται πολιτικά και ηθικά προβληματική: αντί να αναλάβει πρωτοβουλία για διερεύνηση, επέλεξε να καλύψει το περιστατικό με επικοινωνιακές δηλώσεις.
Οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ και οι επιβάτες κάνουν λόγο για «επικίνδυνη αλαζονεία» από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, που επιχειρεί να υποβαθμίσει γεγονότα τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέα τραγωδία.
Η αντιπολίτευση ζητά τη δημοσιοποίηση του καταγραφικού συστήματος της διαδρομής και τονίζει ότι «η ασφάλεια των σιδηροδρόμων δεν μπορεί να είναι ζήτημα επικοινωνιακής διαχείρισης».
Τα κρίσιμα ερωτήματα
-
Γιατί το σύστημα τηλεδιοίκησης δεν εντόπισε την απόκλιση εγκαίρως;
-
Υπάρχει πραγματικά πλήρης αυτοματοποίηση στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Λάρισα;
-
Ποιος ελέγχει τελικά την ασφάλεια, ο ΟΣΕ ή η ιδιωτική εταιρεία;
-
Πώς είναι δυνατόν, δύο χρόνια μετά τα Τέμπη, να υπάρχουν ακόμα τέτοια περιστατικά;
Ένα μήνυμα που δεν πρέπει να αγνοηθεί
Το περιστατικό αυτό δεν είναι «τυχαίο». Αποδεικνύει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο εξακολουθεί να λειτουργεί με ελλείψεις, ασυνεννοησία και αδράνεια, την ώρα που η κοινωνία απαιτεί διαφάνεια και ασφάλεια.
Όσο η κυβέρνηση επιλέγει την επικοινωνία αντί για τη δράση, ο φόβος για μια νέα εθνική τραγωδία θα παραμένει καθημερινός συνεπιβάτης στις ράγες.

Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments