Καταιγισμός τηλεφωνικών και διαδικτυακών απατών: Τι εξηγεί ο Χρήστος Σόκλας
Αύξηση των περιστατικών τηλεφωνικής και διαδικτυακής απάτης καταγράφεται το τελευταίο διάστημα, με πολλούς πολίτες να λαμβάνουν ύποπτα email, SMS και κλήσεις από ξένους αριθμούς – κυρίως από Πολωνία. Το φαινόμενο περιέγραψε ακροατής σε ραδιοφωνική εκπομπή, αναφέροντας ότι δέχθηκε κλήση από πολωνικό αριθμό, την οποία έλαβε στιγμιαία και άτομο που βρισκόταν δίπλα του.
Στο θέμα παρενέβη ο Χρήστος Σόκλας, μέλος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών και νομικός με ειδίκευση στην εγκληματολογία, ο οποίος εξήγησε τους μηχανισμούς των σύγχρονων διαδικτυακών απατών.
«Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας – Το phishing είναι σε μεγάλη έξαρση»
Ο κ. Σόκλας σημείωσε ότι η ευκολία της ψηφιακής επικοινωνίας έχει δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για νέες μορφές εγκληματικότητας, ειδικά όσο πλησιάζει η περίοδος των γιορτών και αυξάνονται οι online αγορές.
Όπως δήλωσε:
-
το phishing αποτελεί τη συνηθέστερη μορφή απάτης,
-
οι επιτήδειοι προσπαθούν να αποσπάσουν κωδικούς email, προσωπικά δεδομένα, στοιχεία τραπεζικών καρτών,
-
χρησιμοποιούν ψεύτικα email, SMS ή ακόμη και τηλεφωνήματα από το εξωτερικό,
-
συχνά μιμούνται τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες ή εταιρείες courier, δημιουργώντας μηνύματα που φαίνονται αληθινά.
Πώς “χτίζουν” τις απάτες – Τι απαντά για τα στοιχεία συνταξιούχων
Απαντώντας σε ερώτηση για το πώς οι απατεώνες φαίνεται να στοχεύουν πολίτες μεγαλύτερης ηλικίας ή να γνωρίζουν αν κάποιος έχει χρήματα στον λογαριασμό του, ο κ. Σόκλας ανέφερε ότι οι πληροφορίες μπορεί:
-
είτε να προέρχονται από το λεγόμενο «εσωτερικό περιβάλλον»,
-
είτε να συλλέγονται ανεπίσημα, μέσα από συνομιλίες ή παρατήρηση της καθημερινότητας.
Όπως είπε, οι ηλικιωμένοι συχνά γίνονται πιο εύκολοι στόχοι, είτε λόγω ευπιστίας είτε λόγω συνηθειών, όπως η φύλαξη χρημάτων στο σπίτι.
Τι ισχύει για τις κλήσεις από το εξωτερικό – Χρεώσεις και κίνδυνοι
Σχετικά με τις συχνές κλήσεις από Πολωνία, ο κ. Σόκλας ήταν ξεκάθαρος:
-
Με μία απλή απάντηση δεν υπάρχει υπέρογκη χρέωση.
-
Ο πραγματικός κίνδυνος προκύπτει αν ο χρήστης αποκαλύψει κωδικούς ή προσωπικά στοιχεία.
Επισήμανε μάλιστα ότι:
«Καμία τράπεζα δεν ζητά κωδικούς μέσω link ή τηλεφώνου. Ποτέ.»
Τι πρέπει να κάνει ο πολίτης
Ο ειδικός συστήνει:
-
να μην ανοίγουμε ύποπτα link,
-
να μην δίνουμε ποτέ κωδικούς,
-
να επικοινωνούμε απευθείας με την τράπεζά μας αν λάβουμε αγχωτικό ή περίεργο μήνυμα,
-
να επιβεβαιώνουμε πάντα τον αποστολέα πριν προβούμε σε οποιαδήποτε ενέργεια.

Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments