Δήλωση Χριστόφορου Κατσαδιώτη μετά τον βανδαλισμό στην Εθνική Πινακοθήκη: «Η τέχνη είναι διάλογος, όχι πρόκληση»


Το πρωί της Δευτέρας 10 Μαρτίου, η Εθνική Πινακοθήκη έγινε το επίκεντρο ενός πρωτοφανούς περιστατικού, όταν ο βουλευτής του κόμματος «Νίκη», Νίκος Παπαδόπουλος, προχώρησε σε έναν βίαιο βανδαλισμό, καταστρέφοντας έργα του καλλιτέχνη Χριστόφορου Κατσαδιώτη. Η πράξη αυτή δεν αποτελεί απλώς μια επίθεση σε καλλιτεχνικά δημιουργήματα, αλλά αγγίζει τον πυρήνα της ελευθερίας της έκφρασης και της σχέσης τέχνης και κοινωνίας.

Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, με μια αιχμηρή δήλωσή του στην «Κ», τοποθετείται απέναντι στο περιστατικό, εκφράζοντας τη βαθιά του ανησυχία για τη χρήση της θρησκείας ως εργαλείου ελέγχου και φόβου, αλλά και για τον τρόπο που η κοινωνία διαχειρίζεται την τέχνη ως μέσο κριτικής σκέψης. Στη δήλωσή του, αναλύει τη φιλοσοφική και κοινωνική διάσταση του έργου του, υποστηρίζοντας πως η τέχνη δεν αποτελεί πρόκληση αλλά αφορμή για διάλογο και στοχασμό.

Ακολουθεί αναλυτικά η δήλωση του Χριστόφορου Κατσαδιώτη:

 

Ακολουθεί αναλυτικά η δήλωση του Χριστόφορου Κατσαδιώτη στην «Κ»:

«Ο καλλιτέχνης έχει δικαίωμα να εκφράσει την προσωπική του άποψη, να αντιδράσει και να θέσει με αυτόν τον τρόπο τα δικά του ερωτήματα π.χ. στο άκουσμα όσων πολέμων γίνονται με δικαιολογία την καθαρότητα και τη δικαιοσύνη του ενίοτε Θεού. Πώς η κοινωνία (πολιτική) χρησιμοποιεί τη θρησκεία για να συντονίσει και να μαντρώσει τις μάζες με απειλές, φόβο και σκοταδισμό. Εφόσον η θρησκεία αντιμετωπίζει τον πιστό εκ των προτέρων ως αμαρτωλό, και αν δεν ενταχθεί υπακούοντας σε αυτήν η παράδοση λέει πως θα κριθεί και θα πάει στην αιώνια κόλαση, αποτελεί εκφοβισμό. Μια θρησκεία και μια κοινωνία που μας εκπαιδεύει να είμαστε σχεδόν εκ γενετής φοβισμένοι και ενοχοποιημένοι…

Επίσης, οι βιογραφίες των αγίων, αλλά και οι στρατιωτικές περιβολές τους με όπλα εποχής, όπως αυτοί εικονίζονται στις εκκλησίες, μου δημιουργούν την τεράστια απορία πώς αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να μεταφέρουν τον λόγο του Θεού, της ειρήνης, του αλληλοσεβασμού, της αγάπης και της αρμονίας, εφόσον οι ίδιοι είναι ικανοί να σκοτώνουν, μάλιστα πολλοί από αυτούς ανήκαν σε τάγματα εφόδου και είχαν διακριθεί για τα πολεμικά τους κατορθώματα… Είναι οι ίδιοι που μας απειλούν πως αν δεν είμαστε και εμείς με το μέρος τους, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με χιλιάδες δεινά… Μια μόνιμη απειλή, λοιπόν, από φαντάσματα και μυθοπλασίες… Σκεφτείτε πόσοι πόλεμοι γίνονται ακόμη και σήμερα με θρησκευτικό μανδύα. Η θρησκεία για μένα αποτελεί το πιο κιτς στοιχείο της λαογραφίας μας, γεμάτη θαύματα, τραγωδίες και κατάρες, είναι η σύγχρονη μυθολογία μας.

Ο τρόπος έκφρασης στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ποιητικός χωρίς να απεικονίζει κάτι προσβλητικό.

 

Related

ΚΟΙΝΩΝΙΑ 6748014444901619608

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και ενημερωθείτε άμεσα!

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και ενημερωθείτε άμεσα!
📢 Μάθετε Πρώτοι Όλα τα Καυτά Νέα! 🔥📰 Ειδήσειςπου δεν γράφονται αλλού με λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά!

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το katechacker.gr είναι η «φωνή» του Έλληνα αστυνομικού. Στείλε μας τις καταγγελίες σου, τα άρθρα σου, στο katechaker@gmail.com

ΚΟΝΤΣΕΡΤΟ ΓΚΡΟΣΟ

ΚΟΝΤΣΕΡΤΟ ΓΚΡΟΣΟ
Το πέρασμα του Μισισιπή φίλευε αισθαντικά και απλόχερα μια απολαυστική διέλευση σε κάθε ταξιδευτή. Ακόμα και όταν τα τεράστια αμφίβια και τα επικίνδυνα ερπετά τις μέρες του ζευγαρώματος καιροφυλακτούσαν ακούνητα για να θυμίζουν υφάλους. Το τελευταίο ταξίδι μαζί της...

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Στις δυο λίμνες (άλλοθι)

Στις δυο λίμνες (άλλοθι)
Η μικρή σκακίστρια βίωνε το δικό της δράμα στη λίμνη των διχασμένων παγετώνων. Μόνο ένας ανυπότακτος αίγαγρος θα τη συντρόφευε στις θύμησες. Οι μοιραίοι θάνατοι, ο αναπόφευκτος εγκλεισμός, οι προγραφές, η επαπειλούμενη ποινή για μια δολοφονία και η ανέλπιστη δωρεά ζωτικού οργάνου, πού θα οδηγούσε τελικά το ριζικό όλων; Θύτη ή θύμα θα έδειχνε το ορφανό βιολογικό υλικό; Το μοναδικό εύρημα στον βαμβακοφόρο στειλεό θα ταυτοποιούταν;

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
Μια κρυμμένη επιστολή στο παλιό σερβάν, κληροδότημα μιας άτυπης αδερφομοιρασιάς έμελλε να δρομολογήσει απρόσμενες εξελίξεις. Η σχέση του Νικηφόρου με τη Λυδία, αποκτούσε υπόσταση, στη δεκαετία του εβδομήντα, στην παροπλισμένη ωχρά ντρεζίνα. Τίποτα δεν προμήνυε, μέχρι τότε, την ανεξήγητη γονιδιακή αλληλουχία.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Δημοφιλεις αναρτησεις μηνα

item