Μπήκαμε στα «κρυφά» περιπολικά της Τροχαίας -Δύο νύχτες καταδιώξεων και κυνηγητού στους δρόμους της Αθήνας

 


Το carandmotor.gr ε
πιβιβάστηκε σε δύο πανίσχυρα περιπολικά της Ο.Ε.Π.Τ.Α. και όργωσε μαζί της τους δρόμους της Αττικής, βεβαιώνοντας δεκάδες παραβάσεις. 

Ανεπούλωτη πληγή συνεχίζουν να αποτελούν τα τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας, με τον μαύρο κατάλογο να μακραίνει διαρκώς. Τα στατιστικά στοιχεία προκαλούν τρόμο, καθώς δείχνουν ότι μόνο το περασμένο έτος 55 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, χωρίς να συνυπολογίζονται όσοι υπέστησαν αναπηρίες ή σοβαρά προβλήματα που θα τους συνοδεύουν στην υπόλοιπη ζωή τους.

«Ροδόπη: 16χρονος έχασε τη ζωή του στην άσφαλτο», «Σέρρες: Τροχαίο δυστύχημα με θύμα έναν 39χρονο οδηγό μηχανής», «Τροχαίο δυστύχημα στην Καβάλα: 37χρονος απανθρακώθηκε μέσα στο όχημά του». Πρόκειται μόνο για λίγους από τους πιο πρόσφατους τίτλους που αποτυπώνουν την αιματοχυσία στην άσφαλτο. Την σκληρή ελληνική οδική πραγματικότητα.

Φταίει η κατάσταση του οδικού δικτύου;

Σίγουρα δεν είναι άμοιρη ευθυνών. Πιο πολύ, ωστόσο, φταίει το κακό μας το κεφάλι. Η διαστροφική μας πεποίθηση ότι αν πιούμε ένα μπουκάλι ουίσκι, θα συνεχίσουμε να είμαστε σε θέση να ελέγχουμε το όχημά μας. Ότι αν βυθίσουμε το πόδι μας στο γκάζι, δεν πρόκειται να υπάρξει εκτροπή από την πορεία μας. Ότι αν περάσουμε με κόκκινο ένα φανάρι, δεν θα πεταχθεί ένα δίκυκλο με έναν πατέρα και την κόρη του.

Είναι η παρανόηση του «σιγά μη συμβεί σε μένα». Και όμως, συμβαίνει. Και οικογένειες ξεκληρίζονται.

Hyundai i30 N Περιπολικό Ο.Ε.Π.Τ.Α.

Αναντίρρητα, καθοριστική συμβολή στην αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων δυστυχημάτων μπορούν να έχουν οι έλεγχοι της Τροχαίας. Έλεγχοι που ενδεχομένως τα προηγούμενα έτη δεν διενεργούνταν στον απαραίτητο βαθμό.

Η εντολή, ωστόσο, που έχει δοθεί πλέον από τα ανώτατα κυβερνητικά κλιμάκια της χώρας είναι ρητή: «Περιορίστε τα τροχαία ατυχήματα».

Και δεν υπάρχει πιο κατάλληλη ομάδα προκειμένου να φέρει εις πέρας την συγκεκριμένη αποστολή από την Ο.Ε.Π.Τ.Α. (Ομάδα Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων), τους «Ράμπο» της Τροχαίας.

Το προσωπικό της Ο.Ε.Π.Τ.Α. ανέκαθεν κατέβαλε υπεράνθρωπες προσπάθειες για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, με αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Πολλές φορές, μάλιστα, μέσα από αντιξοότητες όπως η υποστελέχωση και η έλλειψη των κατάλληλων οχημάτων.


BMW Z4 Ο.Ε.Π.Τ.Α. Περιπολικό

Τους τελευταίους μήνες, όμως, η κατάσταση έχει αλλάξει εκ βάθρων. Το προσωπικό της ειδικής ομάδας αυξήθηκε σε 72 άτομα (από 51 το 2024), ενώ πλέον διαθέτει —μεταξύ άλλων— 12 περιπολικά και 7 συμβατικά ΙΧ, 3 φωτογραφικά οχήματα, 1 υπηρεσιακή και 6 συμβατικές μοτοσικλέτες.

Πολλά από τα εν λόγω οχήματα είναι πανίσχυρα, όπως διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι κατά την επίσκεψή μας στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής. Μια επίσκεψη που δεν έχει ως βασικό στόχο να απαθανατίσουμε τα εκρηκτικά τετράτροχα της Ο.Ε.Π.Τ.Α. —όσο εντυπωσιακά και αν ήταν τα Hyundai i30 N, η BMW Z4, οι Porsche Cayenne και οι Suzuki Hayabusa – Yamaha R1M.


Suzuki Hayabusa Περιπολικό

Ο στόχος ήταν να αποκτήσουμε μια βαθιά γνωριμία με την Ο.Ε.Π.Τ.Α.: να δούμε πώς προετοιμάζεται το προσωπικό της πριν ξεχυθεί στους δρόμους, πώς στήνει παγίδες σε όσους μετατρέπουν τους δρόμους σε πίστες, σε όσους πιάνουν τιμόνι ενώ τα έχουν τσούξει, σε όσους με τη συμπεριφορά τους δείχνουν ότι αδιαφορούν για την αξία της ανθρώπινης ζωής.

Porsche Cayenne Ο.Ε.Π.Τ.Α. Αστυνομίας

 
 


Στο αρχηγείο της Ο.Ε.Π.Τ.Α.

Ημέρα Πέμπτη. Περνάμε τις πύλες της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, όπου μας περιμένει ο Επικεφαλής της Ομάδας Ελέγχων και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Κωνσταντίνος Πετρόπουλος.

Η φιλοξενία είναι ιδιαίτερα θερμή, όπως και η αποφασιστικότητα στο βλέμμα του. Η θέλησή του να καταστήσει ασφαλέστερους τους δρόμους για όλους μας είναι εμφανής.

Ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος εξηγεί:

 «Βασικό έργο είναι η πρόληψη και η καταστολή σοβαρών και επικίνδυνων τροχονομικών παραβάσεων που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα.

Εστιάζουμε ιδιαίτερα στην αντιμετώπιση της υπερβολικής ταχύτητας, της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, των επικίνδυνων ελιγμών, της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και, φυσικά, στην εξάλειψη του φαινομένου των αυτοσχέδιων αγώνων.

Η δράση μας περιλαμβάνει στοχευμένους ελέγχους, συστηματική παρουσία σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας και άμεση επέμβαση σε περιστατικά».

Προσθέτει επίσης:

«Οι αστυνομικοί που στελεχώνουν την Ο.Ε.Π.Τ.Α. λαμβάνουν εξειδικευμένη και διαρκή εκπαίδευση, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προηγμένες τεχνικές ασφαλούς οδήγησης και καταδίωξης, τακτικές ελέγχου και ακινητοποίησης οχημάτων, αναγνώριση παράνομων μετατροπών σε οχήματα (βελτιώσεις), διαχείριση συγκρούσεων και επιθετικών συμπεριφορών».

Αποστολή Νο1: Κόντρες στην Παραλιακή και αλκοτέστ στην Ομόνοια

Όσο εκτυλίσσεται ο διάλογος με τον κ. Πετρόπουλο, οι αστυνομικοί της Ο.Ε.Π.Τ.Α. προετοιμάζονται. Φορούν τη στολή τους και βγάζουν από τα ντουλάπια τον εξοπλισμό που θα χρειαστούν στις επιχειρήσεις τους: Ραντάρ ταχύτητας, θορυβόμετρα, αλκοολόμετρα, μπλοκάκια για κλήσεις κ.ο.κ.

Όλα πλέον είναι έτοιμα. Επιβιβαζόμαστε στα πίσω καθίσματα της θηριώδους γκρι Porsche Cayenne και βάζουμε πλώρη για τη Λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου.

Λίγα λεπτά αργότερα, ο Υποδιοικητής της Ο.Ε.Π.Τ.Α., Βασίλης Κουβάτας, εντοπίζει με την άκρη του ματιού του μια Kawasaki Versys 1000 και μια Yamaha Tracer 9 GT, οι οποίες τελούν επικίνδυνους ελιγμούς και συμμετέχουν σε αυτοσχέδιους αγώνες.

Δίπλα τους ένα μαύρο Nissan GT-R, που υποπίπτει στην ίδια παράβαση.

Το βράδυ αποκτά δημοσιογραφικό ενδιαφέρον. Η Cayenne ακολουθεί προσεκτικά τα δίκυκλα, ενώ το GT-R, που τρυπώνει σε κάθετο δρόμο της Παραλιακής, παρακολουθείται από άλλο περιπολικό.

Οι μοτοσικλετιστές σταματούν σε πρατήριο υγρών καυσίμων και μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου αντικρίζουν την Cayenne να τους φράζει τον δρόμο. Οι νεαροί αναγνωρίζουν την παράβαση και δέχονται αδιαμαρτύρητα την προβλεπόμενη ποινή.

Αντίστοιχη είναι η τύχη και για το Nissan GT-R, όπως και για μία μαύρη Lamborghini Huracan, η οποία είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα.

 Lamborghini Huracan λιμανάκιαΕλέγχοι αλκοόλ στην Ομόνοια – Ταχύτητα στην Υμηττού και στη Βουλιαγμένης

Η ώρα είναι 3:00 π.μ. και οι δυνάμεις της Ο.Ε.Π.Τ.Α. έχουν συγκεντρωθεί στην Ομόνοια, περιμένοντας καρτερικά τους οδηγούς που αποφάσισαν να πιάσουν τιμόνι ενώ προηγουμένως τα είχαν τσούξει σε κάποιο νυχτερινό κέντρο.

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ συνδέεται άμεσα με την πρόκληση τροχαίων δυστυχημάτων — και η Ο.Ε.Π.Τ.Α. το γνωρίζει καλύτερα απ’ όλους. Μέσα στους τέσσερις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους είχε ελέγξει για αλκοόλ 12.217 οδηγούς, 419% περισσότερους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Η εντατικοποίηση των ελέγχων αποτυπώνεται και στα θετικά δείγματα, που ανήλθαν σε 2.626 (έναντι 956, +174,69%), όπως και στις μεταφορές με γερανό (2.046 έναντι 430, +375,81%).

Στην Ομόνοια είναι παρατεταγμένα αρκετά από τα πανίσχυρα μοντέλα της ομάδας, μεταξύ των οποίων τα Hyundai i30 N, οι Porsche Cayenne και η BMW Z4.

«Διαθέτουμε έναν στόλο οχημάτων —περιπολικά, συμβατικά και μοτοσυκλέτες— που είναι κατάλληλα εξοπλισμένα και έχουν τις απαραίτητες επιδόσεις για τις ανάγκες της υπηρεσίας μας, συμπεριλαμβανομένης της αποτελεσματικής επέμβασης σε περιστατικά υψηλών ταχυτήτων», επισημαίνει ο κ. Πετρόπουλος, και εμείς το διαπιστώνουμε στην πράξη. Οδηγός έλεγχος αλκοόλ ΟΕΠΤΑ

Γρήγορα, ωστόσο, το βλέμμα μας στρέφεται στους αστυνομικούς που «κλείνουν» τον δρόμο και αρχίζουν να περνούν από κόσκινο τους οδηγούς. Ένα αλκοολόμετρο δείχνει κατανάλωση αλκοόλ 0,81 χιλιοστά του γραμμαρίου — σχεδόν τριπλάσιο του ανώτατου ορίου. Πρόκειται για την τρίτη σχετική παράβαση του εν λόγω οδηγού, ο οποίος θα χρειαστεί να ξανακαθίσει στα θρανία σχολής οδηγών για να μπορέσει να οδηγήσει ξανά.

Σοκαριζόμαστε όχι μόνο από τον αριθμό των παραβατών, αλλά και από τα καμμένα λάστιχα και τον βρυχηθμό ενός SUV που δεν σταματά στο μπλόκο και, αναπτύσσοντας μεγάλη ταχύτητα, παραβιάζει το κόκκινο φανάρι στην Αγίου Κωνσταντίνου.

Εν ριπή οφθαλμού, δύο αστυνομικοί επιβιβάζονται σε συμβατικό Hyundai i30 N και εξαπολύουν καταδίωξη — χωρίς όμως να καταφέρουν να εντοπίσουν τον παραβάτη.

Το βράδυ κλείνει με δεκάδες κλήσεις και απομακρύνσεις οχημάτων οδηγών που δεν προνόησαν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους πριν καταναλώσουν αλκοόλ.


Έλεγχοι ταχύτητας στην Υμηττού – Αλκοτέστ στη Βουλιαγμένης

Ξημερώματα Παρασκευής και επιστρέφουμε στη Διεύθυνση Τροχαίας, μιας και το πρώτο βράδυ με την Ο.Ε.Π.Τ.Α. έλαβε τέλος.

Λίγες ώρες μετά, ακολουθούμε ξανά τους αστυνομικούς για ένα ακόμη βράδυ — ώστε να συστηθούμε καλύτερα με το απαιτητικό επιχειρησιακό έργο τους.

Αυτή τη φορά επιβιβαζόμαστε στη μαύρη συμβατική Cayenne, με προορισμό τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (ύψος γέφυρας Πλουτάρχου), που σύμφωνα με την ομάδα αποτελεί βασικό άξονα υπερβολικής ταχύτητας.

Κατά την άφιξή μας, γύρω στις 11:00 μ.μ., τα χειροκίνητα ραντάρ δουλεύουν στα κόκκινα, καταγράφοντας ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες σε δρόμο με όριο τα 80 χλμ./ώρα.

Ξαφνικά, εντοπίζεται όχημα με ταχύτητα 173 χλμ./ώρα. Το μαύρο hatchback ακινητοποιείται με συνοπτικές διαδικασίες. Ο οδηγός δεν κατηγορείται μόνο για υπέρβαση ορίου, αλλά και για παράνομο μηχανισμό προσομοίωσης σειρήνας περιπολικού.

Λίγο αργότερα, συλλαμβάνεται και δεύτερος οδηγός, με ταχύτητα 175 χλμ./ώρα, και χάνει το δίπλωμά του για 2 μήνες.

Ο αστυφύλακας Κωνσταντίνος Κάνταλης εξηγεί ότι μέσα σε περίπου 2 ώρες, βεβαιώθηκαν 17 κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα — σε δρόμο όπου κατά καιρούς καταγράφονται ταχύτητες έως και 200 χλμ./ώρα. 

Αλκοτέστ στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης

Το βράδυ συνεχίζεται στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η σύντομη βροχόπτωση δεν αποτρέπει την ομάδα από τη διενέργεια αλκοτέστ, ανήμερα της πρώτης ημέρας λειτουργίας των καλοκαιρινών νυχτερινών κέντρων.

Οι αστυνομικοί πραγματοποιούν προέλεγχο στη συμβολή της Λ. Αλίμου με τη Λ. Βουλιαγμένης. Όσοι έχουν καταναλώσει αλκοόλ οδηγούνται στην οδό Μαρίνου Γερουλάνου για προσδιορισμό του ποσοστού.

Οι γερανοί απομακρύνουν τα οχήματα κάθε οδηγού που υπερβαίνει το όριο, έστω και κατά 0,1 χιλιοστό του γραμμαρίου.

Η κυκλοφορία μειώνεται και ο ήλιος αρχίζει να ανατέλλει. Η βάρδια λήγει, με πάνω από 35 παραβάσεις και ισάριθμες απομακρύνσεις οχημάτων.

«Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μία από τις βασικές παραβάσεις που έχουν εισέλθει στο μικροσκόπιο της Ο.Ε.Π.Τ.Α., όπως και η υπερβολική ταχύτητα.

Οι συνέπειες αυτών των συμπεριφορών —ειδικά μέσα στις πόλεις— είναι συνήθως τραγικές.

Η μείωση του χρόνου αντίδρασης, η αυξημένη απόσταση ακινητοποίησης και η αλλοιωμένη κρίση, δημιουργούν ένα θανατηφόρο κοκτέιλ», εξηγεί ο Επικεφαλής της Ομάδας Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Κωνσταντίνος Πετρόπουλος.

Ομόνοια έλεγχος αλκοόλ οεπτα τροχαία 

Το όραμα του κ. Πετρόπουλου:

 «Η ουσιαστική συμβολή στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου οδικού περιβάλλοντος στην Αττική».

Αυτό μεταφράζεται σε:

  • Μείωση σοβαρών και θανατηφόρων τροχαίων που οφείλονται σε επικίνδυνες παραβάσεις.

  • Εξάλειψη αυτοσχέδιων αγώνων.

  • Καλλιέργεια κουλτούρας οδικής ασφάλειας μέσω συνεχούς παρουσίας και αυστηρής εφαρμογής του νόμου.

  • Ενίσχυση της επιχειρησιακής ικανότητας με σύγχρονα μέσα, τεχνολογία και εκπαίδευση.

  • Συνεργασία με άλλες υπηρεσίες και φορείς.

«Θέλουμε οι πολίτες να αισθάνονται και να είναι ασφαλείς στους δρόμους.

Αγωνιζόμαστε καθημερινά γι’ αυτό, με μηδενική ανοχή στις συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές».

carandmotor.gr

Related

ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ 8072259558784560812

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και ενημερωθείτε άμεσα!

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber και ενημερωθείτε άμεσα!
📢 Μάθετε Πρώτοι Όλα τα Καυτά Νέα! 🔥📰 Ειδήσειςπου δεν γράφονται αλλού με λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά!

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το katechacker.gr είναι η «φωνή» του Έλληνα αστυνομικού. Στείλε μας τις καταγγελίες σου, τα άρθρα σου, στο katechaker@gmail.com

ΚΟΝΤΣΕΡΤΟ ΓΚΡΟΣΟ

ΚΟΝΤΣΕΡΤΟ ΓΚΡΟΣΟ
Το πέρασμα του Μισισιπή φίλευε αισθαντικά και απλόχερα μια απολαυστική διέλευση σε κάθε ταξιδευτή. Ακόμα και όταν τα τεράστια αμφίβια και τα επικίνδυνα ερπετά τις μέρες του ζευγαρώματος καιροφυλακτούσαν ακούνητα για να θυμίζουν υφάλους. Το τελευταίο ταξίδι μαζί της...

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Στις δυο λίμνες (άλλοθι)

Στις δυο λίμνες (άλλοθι)
Η μικρή σκακίστρια βίωνε το δικό της δράμα στη λίμνη των διχασμένων παγετώνων. Μόνο ένας ανυπότακτος αίγαγρος θα τη συντρόφευε στις θύμησες. Οι μοιραίοι θάνατοι, ο αναπόφευκτος εγκλεισμός, οι προγραφές, η επαπειλούμενη ποινή για μια δολοφονία και η ανέλπιστη δωρεά ζωτικού οργάνου, πού θα οδηγούσε τελικά το ριζικό όλων; Θύτη ή θύμα θα έδειχνε το ορφανό βιολογικό υλικό; Το μοναδικό εύρημα στον βαμβακοφόρο στειλεό θα ταυτοποιούταν;

Δημοφιλεις αναρτησεις εβδομαδας

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ

ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
Μια κρυμμένη επιστολή στο παλιό σερβάν, κληροδότημα μιας άτυπης αδερφομοιρασιάς έμελλε να δρομολογήσει απρόσμενες εξελίξεις. Η σχέση του Νικηφόρου με τη Λυδία, αποκτούσε υπόσταση, στη δεκαετία του εβδομήντα, στην παροπλισμένη ωχρά ντρεζίνα. Τίποτα δεν προμήνυε, μέχρι τότε, την ανεξήγητη γονιδιακή αλληλουχία.

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Δημοφιλεις αναρτησεις μηνα

item